Estàs aqui
Inici > ACTUALITAT > jubilació parcial, acord verbal

jubilació parcial, acord verbal

Avui els tres sindicats presents a escoles concertades UGT, USO i CCOO, ens hem reunit amb el departament d’educació, concretament amb la Direcció General de Centres Concertats i Centres Privats.
Com sabeu, amb la reforma de la jubilació duta a terme pel govern de Rajoy, els canvis introduïts feien gairebé impossible l’accés a les jubilacions parcials perquè tota la càrrega econòmica passava a les empreses amb unes condicions molt oneroses.
Des de la UGT vam portar a terme diverses iniciatives per pressionar el Govern i que aquest tornés a fer-se càrrec de les despeses. Un parell d’exemples són aquest butlletí de novembre de 2017 o aquest altre de febrer de l’any passat amb una recollida de signatures presentades a l’administració.
Fa anys que demanem al departament que se’n faci càrrec perquè aquesta jubilació no s’està portant a terme a les escoles concertades ni a les escoles concertades d’educació especial d’uns anys ençà pel sobrecost econòmic ja comentat.
Avui, però hem aconseguit per part del departament un acord verbal per fer-se càrrec de les despeses i fer possible aquesta modalitat a partir del mes de novembre a tot el personal que compleixi els requisits i es trobi a pagament delegat.
Com us he subratllat només tenim un acord verbal, els nostres negociadors, coneixent l’administració i el moment preelectoral on som, han demanat una confirmació escrita abans de les eleccions del 14 de febrer. Cal esperar per confirmar el compromís. També falta confirmar el percentatge màxim de jornada parcial que es podrà demanar.
Us recordem a continuació com van quedar els requisits per accedir a la jubilació parcial després de la reforma ja esmentada.
REQUISITS JUBILACIÓ PARCIAL ANY 2021
Edat
·2 anys abans de l’edat legal de jubilació amb un període transitori. Els mutualistes sempre als 60.
·Per aquest any, amb una vida laboral mínima de 35 anys i 3 mesos als 62 anys. Amb menys de 35 anys i 3 mesos i almenys 33 anys, als 63 anys.
Cotització mínima
· 33 anys.
· 25 anys amb una discapacitat igual o superior al 33%.
· El servei militar o la prestació substitutòria computaran 1 any.
Antiguitat
·6 anys immediatament anteriors a la data de jubilació a l’empresa actual.
Reducció de jornada
·Mínim 25%, màxim 50%. Si el rellevista es contracta a jornada completa i indefinit – 75%, amb l’obligació que aquest contracte no es podrà rescindir fins a, almenys, dos anys que el rellevat hagi complert la seva edat de jubilació.
El rellevista
·Ha de ser aturat o amb contracte temporal a temps determinat.
Equivalència de les bases de cotització
·El 65% entre el treballador rellevista i el rellevat de mitjana del període de base reguladora dels últims 6 mesos del treballador rellevat.
Cotització a la SS
·Treballador rellevat i empresari cotitzaran per la base del 90% de la jornada.
  • El 2023 el percentatge arribarà al 100% d’aquesta base.