CONCERTADA. UGT fem arribar al Parlament de Catalunya les nostres reivindicacions

SECTOR EDUCACIÓ UGT DE CATALUNYA.

En el preàmbul de la LEC es parla de què la societat catalana aspira a proporcionar la millor educació a les noves generacions. L’educació esdevé el factor principal en la generació de capital humà, contribueix al creixement del capital social i és un element de cohesió social i cultural.

L’educació és, doncs, la porta obligada a la realització personal i al progrés col·lectiu; és la palanca que fa possible la superació dels condicionants personals, socials, econòmics i culturals en origen; és la clau de les oportunitats per a superar les desigualtats i per a descobrir i aprofitar tots els talents de la societat.

El Servei Públic d’Educació a Catalunya té doble xarxa, la pública i la concertada. Bo i això, hi ha desajustos que cal corregir.

L’EDUCACIÓ QUE FORMA PART DEL SERVEI PÚBLIC D’EDUCACIÓ (pública i concertada) NECESSITA:

  • Inversió del 6%
  • Disminució de ràtios. Les dificultats que implica l’atenció a la diversitat creixent a les aules fa imprescindible que continuem avançant en la disminució de les ràtios a tots els nivells de l’ensenyament (des de I3 fins a FP i Batxillerat) i més quan ara tenim a favor el factor del descens de la demografia.
  • Recuperació de les aules d’acollida. L’atenció a al diversitat, molt especialment a l’alumnat nouvingut, fa imprescindible la recuperació i l’increment de les aules d’acollida als centres educatius.

 

L’EDUCACIÓ A L’ESCOLA CONCERTADA DEL PAÍS NECESSITA PER GARANTIR LA QUALITAT DE L’EDUCACIÓ:

  • Reducció de la jornada lectiva. Actualment el personal docent dels centres concertats fa una jornada lectiva de 25 hores a infantil i de 24 a l’ESO i postobligatòria. La Disposició transitòria Segona de la Llei Catalana d’Educació estipula el compromís d’avançar cap a l’homologació de les condicions laborals. Cal avançar i invertir en aquest sentit i incrementar plantilles als centres concertats de tal manera que es pugui arribar a una reducció progressiva de la jornada lectiva.
  • Nou acord de plantilles.
  • Personal del PAS en pagament delegat.
  • Una racionalització de la burocràcia en els centres educatius d’arran del país. El professorat té cada cop més càrrega burocràtica i això es tradueix a menys temps de dedicació de qualitat cap al nostre alumnat.
  • Substitucions a la concertada pagades des del primer dia per Generalitat. Evitaríem sobrecàrregues de feina i racionalització dels temps de preparació de classes i activitats.
  • Retorn de del sexenni/estadi als 6 anys. Així com reconeixement del deute que s’ha produït des del 2012 quan es va produir la retallada.
  • Reducció de la jornada pels professionals a partir dels 55 anys. Els professionals pateixen el mateix sobreesforç independentment de la titularitat del centre.
  • Jubilació als 60 anys.

 


A MÉS PER A LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL:

  • Acord de ràtios (l’actual és de l’any 1998) i l’alumnat té cada cop necessitats més complexes i diverses.
  • Infermera escolar.
  • Plantilles actualitzades.
  • La incidència específica del desenvolupament del Decret 150/2017 en els centres privats concertats d’educació especial por obligar a fer reduccions de plantilla. Necessitat d’un nou acord de reestructuració amb el Departament d’Educació.

 

L’FP D’AQUEST PAÍS NECESSITA PER GARANTIR LA QUALITAT DE L’EDUCACIÓ:

  • Acabar amb la manca de centres d’FP. La concertació de centres privats homologats i en funcionament és una solució.
  • Necessitat d’una persona orientadora per centre.
  • Augment de la plantilla de prospectors (FP dual).

 

ESCOLA INCLUSIVA.

  • TOTS els recursos necessaris per tal d’implementar l’escola inclusiva amb els suports adients i a totes les etapes, incloent 0-3 i postobligatòria.
  • Dotació pressupostària suficient, oberta i flexible, per donar resposta a les necessitats de suport a tot l’alumnat.
  • Invertir per tal de garantir l’accessibilitat a tots els centres educatius.
  • Incloure l’atenció específica de la salut a l’escola:
  • Professionals de la salut mental.
  • Infermera escolar.
  • Inversió en formació i informació a tots els professionals del sistema educatiu. És necessària una intervenció integral i amb tots els agents preparats per aquest abordatge i canvi de visió i paradigma.
Top