L’Ajuntament de Rubí va anunciar a final d’octubre que inicia el procés d’internalització de les dues escoles bressol municipals que encara tenia externalitzades. En el cas de Rubí es dona una situació paradoxal, atès que de les tres escoles bressol, una ja és de titularitat municipal, per la qual cosa es donen unes diferències en les condicions laborals i salarials extraordinàries dins del mateix municipi.
Malauradament i segons la informació que va donar l’equip de govern en roda de premsa, la intenció és fer una nova licitació d’1+1 mentre es fan els treballs d’internalització. Una nova licitació allargaria innecessàriament la constant pèrdua de poder adquisitiu de les treballadores i si aquesta quedés deserta, les treballadores ni tan sols podrien gaudir de les taules A del conveni, que suposen una millora salarial molt important.
UGT entenem que aquesta nova licitació és del tot innecessària, tenint en compte que el mateix ajuntament admet que la primera fase del procés d’internalització, els informes preceptius, ja estan fets. Si això és realment així i segons els nostres càlculs, el procés d’internalització podria concloure abans de la finalització de la pròrroga actual.
Amb la voluntat política que ha manifestat l’equip de govern, l’Ajuntament de Rubí es troba ara mateix en condicions de posar fi abans de començar el curs vinent a un greuge comparatiu històric amb les treballadores de les escoles bressol municipal.
Continuarem exigint un calendari ajustat i el compliment dels terminis per tal que la internalització sigui una realitat abans de començar el curs 2026-2027.