MESA TÈCNICA SOBRE EL DECRET D’INCLUSIÓ AMB ENSENYAMENT

MESA TÈCNICA PERSONAL DECRET D’INCLUSIÓ (EDUCACIÓ ESPECIAL)
TÈCNICS D’INTEGRACIÓ SOCIAL.

Davant la denúncia de la UGT sobre la interpretació inadequada de les funcions específiques dels integradors i les integradores per part de moltes direccions, el Departament ens informa que la Subdirecció General de l’Atenció a la Comunitat Educativa, realitzarà un treball conjunt amb la mesa Tècnica del Comitè Intercentres , per tal de reconduir i alinear les funcions amb la pràctica diària d’aquesta figura als centres educatius.

A més hem reclamat que un cop definides aquestes línies clarificadores de la pràctica diària, es publicitin a les instruccions d’inici de curs 2018/19 per tal que les direccions actuïn en conseqüència en el moment de planificar l’activitat professional d’aquest col.lectiu.

PERSONAL D’ATENCIÓ EDUCATIVA
(TEI, EEE, AEE I TIS)

Després del recull d’ incidències que ens heu fet arribar, tan en l’ aplicació de les funcions i la jornada, com en el tracte com a personal de segona i no integrat en la marxa general d’alguns centres, la UGT venim reclamant enèrgicament la intervenció del Departament per tal de corregir aquesta situació. La Subdirectora ens comenta que ja s’han fet accions en els CEE i està previst fer aclariment en les juntes de directors que es realitzaran properament. En aquest sentit, vàrem ressaltar que caldria insistir en els equips directius sobre la importància i l’existència del Documents per l’ Organització i la Gestió dels centres que emet cada curs el Departament.

DESENVOLUPAMENT DECRET D’INCLUSIÓ

Segons ens informa la Subdirectora d’Infantil i Primària, la situació actual en la que es troba actualment la conselleria, no és possible emetre les ordres i les resolucions que el desenvolupin, amb el que s’ estan realitzant accions de divulgació i informació. Per aquest fi s’ ha creat la figura del Referent d’Acció Inclusiva RAI , 18 docents d’arreu de tot el territori que impulsaran el Decret informant i formant als centres educatius, així com als diferents grups de treball que ja existeixen.

PROCÉS DE FORMACIÓ DELS EDUCADORS/ES D’EDUCACIÓ ESPECIAL
OBTENCIÓ CICLE SUPERIOR INTEGRADOR SOCIAL

Ja s’ha iniciat el procés de reconeixement per les persones que iniciaran el Cicle Grau Superior d’Integració en els diferents centres específics que va ofertar Ensenyament.

PROCÉS D’HABILITACIÓ
El curs d’Habilitació per les persones que tinguin alguna de les titulacions esmentades en l’acord serà semipresencial i es realitzarà durant el mes de juny i juliol d’aquest curs, tindrà una durada de 30 hores del les quals:

20 hores seran no presencials durant el mes de juny.
10 hores seran presencials al mes de juliol.

Ensenyament es compromet a realitzar edicions en els diferents territoris i enviar comunicat als treballadors/es susceptibles de fer-la.

En aquest cas no cal reunir el requisit de l’antiguitat, donat que Ensenyament no realitzarà la resolució de l’ Habilitació fins a finals d’any, moment en el que s’haurà de complir el requisit d’antiguitat.

Al final de la moratòria és realitzarà una segona edició del curs, fet que la UGT vàrem valorar positivament, ja que es podrà tenir una opció de repesca per aquelles persones que no hagin superat la primera edició del curs.

AUXILIAR D’EDUCACIÓ ESPECIAL

La UGT va proposar incloure a tot aquest col.lectiu en el programa de formació del personal educador en l’obtenció del Cicle Grau Superior i o l’ Habilitació. Ensenyament va respondre negativament, fet que va incomodar a la part social, donat que entenem que aquests treballadors/es haurien de ser reubicats a la categoria corresponent a la de l’educador/a.

També vam tornar a replantejar la reclassificació d’aquesta figura a la categoria d’EEE, donat que des de fa molts anys aquest personal ve realitzant tasques d’Educador/a i inclús tasques tant importants o més com la intervenció educativa que realitzen aquests professionals amb els alumnes motòrics, conductuals, etc.

Davant la negativa a parlar d’aquest tema per part de la Subdirecció, la UGT vàrem anunciar que farem les accions que siguin oportunes per tal d’ obligar a Ensenyament a tractar aquest tema, com ara recollir exemples flagrants i nombrosos ens els quals es constata que els /les Auxiliars d’Educació Especial realitzen les mateixes funcions que els educadors/es.

This entry was posted in NOTÍCIA. Bookmark the permalink.